tirsdag, oktober 26, 2010

Barneklær og slikt..

For et par helger siden nå, var vi på kles-raid hos et vennepar for å kjøpe brukt tøy til lille mini ser vinterens mørke lys. Jeg har ingenting imot brukte klær, så lenge de er i gode, behagelige stoffer og ser relativt ok ut. Det er jo da heller ikke så vanskelig å finne noe som ser brenn nytt ut, til såpass små nye verdensboere, som vokser fra klærne sine like fort som det har tatt meg å kjøpe julegaver i år (ca. 8 unnagjort til nå, hah!)..Mammaen til de tidligere brukerne av klærne vi plukket med oss, er økonom..så derfor lå alt i kasser merket med størrelse fra mini til masse større. Det er faktisk et veldig lurt tips og merke kasser på den måten, så jeg føler på meg at det også kommer til å bli gjort her i huset.. *orden orden orden*! 5-6 kasser etterpå, en sprinkelseng rikere, gode tips mot såre brystvorter, slitne men fornøyde, kom vi oss hjem med en stor søppelsekk med miniklær i..

Etterhvert havnet alle klærne utover hele stuen
, hvor de ble sortert etter størrelse atter en gang, og også lagt i haugene "fjerne-nupper-fra-haugen" og "hiv-i-vaskemaskin-haugen". Det tok et par timer før mye havnet i den splett nye kommoden fra herlige Ikea; de minste størrelsene i de øverste skuffene, og i kronologisk størrelses-rekkefølge nedover. System. Her et bilde av to hauger; ca. størrelse 60-68:



..Og hvis det nå fremdeles er noen som lurer, så ja; det blir ei jente. Egentlig liker jeg som sagt ikke rosa så fryktelig godt, og særlig ikke hvis det er ultrasøtt i tillegg, bleh. Brune, lilla, røde og kremfargede klær er noe jeg tror jeg pent blir nødt til å anskaffe selv. Men; bruktklærne er helt supre, lite slitt, og mye er ull (som jeg som kjent er grusomt glad i). Flere av tingene er også av fancy merker, f.eks Benetton. Noe jeg nok aldri hadde kjøpt selv. Apropos dyrt. Nå skal det vel nevnes at jeg i tillegg har kjøpt en del klær fra min nye yndlingsbutikk Nøstebarn (i mitt hjerte!) som selger klær av kjemisk ubehandlet ull. Fæle, giftige stoffer og allergi er noe jeg skyr som pesten..og lommeboka mi lider for det. Til gjengjeld loves det at disse klærne ikke skal trenge å vaskes så ofte, med mindre de begynner å lukte skikkelig vondt. Og sa jeg at vi kommer til å kjøre tøybleier all the way..? Til min kjære samboers store fortvilelse. Oppdatering på dette kommer i januar, hehe.

Fordømrade masehoder..men greit det, heeelt greit!
Her er et bilde av gulvet sett fra mitt ståsted:



"Nei, magebilder skal jeg IKKE legge ut". Her ca. 28 uker. Jada, stor mage, og nei, det er ikke tvillinger din frekke fa..!

3 kommentarer:

  1. Magebilde = jippi:D Det er jo kjempelurt å arve klær! Som du sier, så små klær rekker jo aldri å bli slitt uansett. Og ull er jo egentlig veldig dyrt, så om du kan arve noe av det, så er det helt supert:) Bare det beste er godt nok for de små;)

    SvarSlett
  2. Kjempelurt med brukte klær, og ja - så fort som de små vokser, så rekker de ikke å slite ut klærne. Min kjære pakket bort og gav masse til Fretex i sommer. Han har to jenter, og fant ut at han bare kunne gi bort alt i og med at han er fast bestemt på at vi sikkert kommer til å få en gutt siden jeg elsker elsker elsker søte kjoler og kåper til babyer. Haha :) Men de har mye tøft til gutter også, så om det blir en gutt blir det en gutt med stil. (Åj - nå hørtes jeg gravid ut... Haha - er ikke det altså, men vi begynner som sagt å lukte på muligheten. Jeg er nok snart flyttet inn til ham iallefall etterhvert, så kanskje iløpet av neste år??? *håper håper*)

    SvarSlett
  3. Brukte klær er gull! Sara arvet masse, masse, men Viktor har ikke noen å arve fra stakkar. Det merkes i lommeboka mi, og i klesskapet hans, siden jeg ikke er vant til å bruke penger på barneklær i det hele tatt :)

    Nå er Sara så stor at det ikke blir så mye arving, for når de ikke er babyer lenger vokser de ikke så fort og klærne brukes lenger, gjerne til de er helt utslitte. Så nå begynner det å gå opp for meg hvorfor folk sa det var dyrt å ha barn, høhø..

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)