torsdag, juli 07, 2011

Lavkarbo-taco

Kjemmmpegodt!!! Dette er noe å anbefale til de som spiser lavkarbo! Tips fikk jeg fra Lena Beatrice sin lavkarbo-blogg. Du gjør som følger:

En tallerken tas ut av skapet..og likeså en liten skål eller kopp. Så taver man bakepapir og pakker inn skålen eller koppen, og setter den opp ned på tallerkenen (bare for å være sikker på at det ikke blir noe søl). Jeg brukte Taffel-ost og la skivene oppå skålen og litt nedover. Deretter var det inn i mikroen med seg, i tja...brukte hvertfall 3 minutter på 1000W. Og tadaaa; der hadde man seg en oste-taco-skål, mmmm!

Mmmm...(ved siden av står visst Linas skitne flasker ja..)

Det er bare å velge og vrake i det man vil ha oppi av grønnsaker. Bare pass på dette med karbohydrater..Jeg hadde litt grønn paprika, noe avocado, bittelitt agurk og tomat oppi. Og selvfølgelig plennnnty creme fraiche. Også karbonadekjøttdeig. Kan det bli bedre?? Her er forresten link til innlegget der jeg fikk tipset.

Vel spist! Det er foreløpig det beste lavkarbo-måltidet jeg har hatt til nå..andre gode oppskrifter eller henvisninger mottas med takk :-D

3 kommentarer:

  1. Hvis du lager så smaker jeg;) Du tar helt av du lavkarbodame! sv - pollennettet du mener? Var noen som snakka om jernia, men jeg har ikke vært innom ennå. Tipper pollenen kommer for fult nå da som jeg nevnte det:P

    SvarSlett
  2. Wow - det så bra ut! :D

    SvarSlett
  3. Det så jammen godt ut! :) Jeg har motvillig gått med på RAW food dietten i tre uker igjen... Jeg kjenner jeg blir motløs med tanken... hahaha :) Jeg er så glad i mat at bare tanken på å måtte utelate masse gode greier gjør meg fryktelig trist.

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)