lørdag, mai 07, 2011

Vårvarer på Nøstebarn=blakk mamma!

Har ventet og ventet på at det skulle komme vårvarer på Nøstebarns nettsider. Var nær ved å skrive mail til dem for å høre OM det kom noe vårnytt i det hele tatt, men plutselig en kveld ble det lagt ut en del saker og ting..Jeg; en Nøstebarn-hore..så mitt snitt til å bestille med en gang!

Hadde laget en liste over vinterklær og saker jeg skulle kjøpe i samme slengen. Heller gjøre en bestilling og betale frakt en gang, enn to eller flere ganger! Man skal da ikke kalle meg uøkonomisk nei, høhø! Eller..vel..Nøstebarnklær koster flesk, de gjør nok det. MEN de som Lina har hatt i vinter har holdt seg veldig godt, og hun har vokst med dem fordi de er så tøyelige i stoffet. Pluss at jeg kjøper dem i en størrelse så hun kan vokse inn i dem..

De første månedene vasket jeg dem en sjelden gang for hånd med såpen fra Nøstebarn. Etterhvert turte jeg slenge dem sammen med annet ulltøy i vaskemaskin, og de holdt seg så godt atte! Kanskje de slites noe mer, men hun var på grensen til å vokse ut av dem, så det gjorde ikke så mye følte jeg. Med mindre de skal gå i arv da..man vet aldri.

Litt pga dette med å arve klær, men også fordi jeg ikke vil kle henne i bare rosa og "jentefarger", så har jeg kjøpt både blått og brunt til vinteren. -Også yndlingsfargen hennes (min); lilla! Det ble en dyr affære, men også dette er klær som hun vokser inn i. For eksempel er den brune ullfleece-dressen i størrelse 1-2 år. Den er beregnet på bruk fra november i år og laaangt fram i 2013, hehe..

Her er det jeg har kjøpt:

Brun ullfleecedress til f.eks å ha under regntøy eller utedress. En tykk blå finnlandshette og en tynn rød. ..Også lilla votter. Match i match! :-D

2 bodier som hun kan bruke fra høsten av. Pluss lilla stilongs og en god tykk ullribbukse.

2 pysjamaser og søte, lilla tøfler. Huset vårt er gulvkaldt, så tøflene blir nok gode å ha på.


Sist men ikke minst; to sommerdresser i tinn/natur og lilla/natur. Fin og tynn lilla kjole til, og en "silkehjelm" som ifølge Nøstebarn skal være god og sval om sommeren..Klærne er i ull/silke-blanding, og håper at ryktene om at det ikke blir for varmt i disse klærne, stemmer!

...Og sånn apropos bebbis: dere skulle sett Lina når hun spiser sviskemos...Litt av et syn gitt! Brun over hele ansiktet og ATSJO der ble sofaen også brun ja. Også så ufattelig godt med mat da! For hver eneste skje hun får så kommer det nomnomnom-lyder. Nusselige lille knotten min..

6 kommentarer:

  1. Det har syyykt mye fint der da!! Jeg tørr ikke se innom jeg;) Nesten redd for å bli babysjuk og av det hehe

    SvarSlett
  2. Nøstebarn-hore faktisk!Haha, nå måtte jeg le litt... Jeg liker at hun har lilla som yndlingsfarge, hun må være et veldig klokt barn! :D

    SvarSlett
  3. Jeg brukte bare ull helt til jeg fant ut at ... bæsj går ikke bort i vask!!! Og her snakker vi å drite seg ut minst en gang daglig. Ingen bleier så holder :( :( Så derfor får ull være en vinterting hehe :D

    SvarSlett
  4. Mye, MYE nytt ja! Har hatt en feit internett pause som involverte sletting fra facebook og sju sesonger med frustrerte fruer. Får se, det kommer nok en bloggoppdatering når jeg får tida. Sakarias er helt vill.

    Enn i din verden? Hvordan går det med lillingen? Og resten av livet?

    SvarSlett
  5. Så mye fint du har kjøpt! Fineste babyen i gata ;)

    SvarSlett
  6. Vet fremdeles ikke åssen man merker de pokkers bildene på macbook, men om du veldig vil se, kan du jo legge meg til på facebook, hvor jeg slenger ut bilder titt og ofte (marita pedersen mikalsen). Skjer mye på dagene og tenker ofte på å komme med nye innlegg, men så skjer det bare ikke. Jeg glemmer det av. Alt er bra, har bare perioder hvor jeg er skikkelig sliten og trenger pauser fra ting. Pauser fra tv, pauser fra data, pauser fra å gå ut. Det varierer. Hovedårsaken ligger i søvnmangel og for korte dusjer, tror jeg.

    Jeg bruker å massere magen på Sakarias og trykke beina opp mot magen. Nå når han er eldre plages han mye mindre. Sviskesaft hjalp mot mye eller det hjelper. Ikke mos, for det liker han ikke, men saft. Har aldri prøvd malt i noe. Men det gir seg nok med tiden. Tenk, jeg vet enda ikke hvordan Lina ser ut. Trudde jeg så nesen på et bilde, men jeg er ikke sikker... :p

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)