fredag, august 27, 2010

Ultralyd! (Warning: "mammablogg"-innlegg..)

Endelig kom datoen da vi skulle få se litt på hvem som har bosatt seg i magen! Var litt smånervøs, siden jeg ikke kjente så mye romestering den siste uken...Men; alt så ut til å være bra! Den hoppet og spratt og vinket der inne..Ut fra målene som ble gjort er vi nå neesten halvveis allerede, hyyl! 20 uker førstkommende mandag, istedetfor 18-19 som jeg trodde..

Til slutt i undersøkelsen spurte vi hva for kjønn bebien var. Jeg har vært eplekjekk hele tiden og sagt at "ja, det det blir jo garantert gutt!". Men nix; det blir JENTE! Oj!!




....Og jeg har begynnt å strikke babyteppe. Er ikke så veldig på dette med rosa rosa rosa for jenter og blått hele veien for gutter..Litt rosa blir det nok, men sterke og klare farger står høyere opp på lista mi. Og jordfarger da; babyteppet blir nemlig brunt:


Oppskriften er fra Nøstebarn og garnet er merinoull. Extra soft merinoull..helt herlig! Det skal egentlig være et ganske "hullete" teppe, men tror garnet jeg bruker er ganske mye tjukkere enn det som er beregnet i oppskriften. Dermed bruker jeg myyye mer garn enn beregnet, så teppet blir ganske dyrt når det er ferdig, men jaja. Terminen er jo 17.januar (utifra ultralyden), så da er det jo greit at teppet er såpass tjukt og varmt som det kommer til å bli..? Neste på lista; uten at jeg blir for eplekjekk nok en gang, er nok en babylue enten i knæsj lilla eller kremhvitt..får se hva slags garn jeg kan oppdrive!

Ønsker forresten lykke til med eggklekkingen til Marita! Termin-datoen er kommet og gått for henne..så nå er det nok like før :-)

7 kommentarer:

  1. Aaaw, så herlig! Så godt å få bekreftet at alt er som det skal:) Også jente da, aaaw... Jeg er enig med deg angående fargene, det må da vel gå an å kle barna sine i noe annet enn rosa eller blått? Det er jo fint, men det blir litt .. ensformig..? Jeg hadde stusset hvis en jentebaby ble kledd fra topp til tå i blått altså, men det finnes jo så mange andre fine farger også:) Teppet ser kjempefint ut!

    SvarSlett
  2. Gratulerer! Det er flott å få jentene først, hehe! Seriøst, sier forståsegpåere at jenter har bedre omsorgsgen, så de håndterer småsøsken på en annen måte enn en storebror - men tro meg - det er stoooore forskjeller ute og går her, hehe. Alle barn er ulike. Jeg kjenner flere som har jenter som er mer "slitsomme" enn sine yngre brødre. Sånt må man bare vente å se :)

    Kunne ikke vært mer enig med deg mht til rosa. Jeg er ikke så rosa av meg, derfor fikk Sara BARE rosa (og noen røde) klær da hun ble født. De fleste la til en kommenter; jeg vet du ikke er så veldig rosa, meen... akkurat som om de var redd hun ikke skulle få nok rosa klær, hehe. Nå vil hun helst ha rosa selv, og det er greit. Hun er fin i alt <3

    Gleeeder meg til å følge med på graviditeten din, ikke vær redd for å skrive om den altså! :D Til min store skrekk er jeg faktisk litt helt- ny - baby - syk om dagen, selv om jeg ikke ønsker meg flere barn - så jeg lever litt gjennom andre for tiden, hehe.

    SvarSlett
  3. Gratulerer med jente i magen! Gøy! :) Enig med deg når det kommer til fargene også, alt trenger ikke være rosa og blått! Tenk at du er halvveis alt! Får man se noen magebilder snart også eller?

    SvarSlett
  4. Jeg har en venninne som jobbet på Rema - folk sniker hver dag, hele tiden. Gamle folk var verst!

    Jeg føler meg veldig ferdig med antall barn, men merker jo nå det jeg var "redd" for - når Viktor blir mer selvstendig, savner jeg baby - tiden. Ingen av ungene har tid til å kose med mamma lenger, og de klarer seg mer og mer selv. Det er deilig 99% av tiden, og jeg elsker at de blir større og flinkere for hver dag som går. Men det er jo noe helt eget med en nyfødt, man er jo skrudd sammen for å elske dem sønder og sammen, for at genene våre skal overleve - så jeg tror det er naturlig. Det jeg først og fremst frykter er et nytt svangerskap, for det takler jeg så utrolig dårlig - å være gravid, altså. Dessuten vil jeg gjerne ha ungene ut av huset før jeg er 50, og da skulle jeg begynt litt før hvis jeg skulle hatt tre, hehe.

    SvarSlett
  5. Tusen takk for det! Jeg er helt enig i at det ikke bare må gå i rosa og blått. Alternativ er det som lønner seg mest og hvorfor være så kjedelig egentlig. Masse fine farger der ute. Jeg er så klar nå at det er skummelt. Har strekt meg alle retninger og snakket med føden. Det er ikke annet å gjøre enn å sove mye og vente.

    Du må være forsiktig i desember og gå lite ute. Jeg har tenkt mye over hvor glad jeg er for å ikke være høygravid på den tiden. Med is og alt ting. Husk brodder under skoene når tiden nærmer seg! Skulle ønske jeg kunne strikke... men det må mamma ta seg av for meg. Tviler på at hun har noe i mot det. Hun har trossalt bidratt til å fylle kleskapet til gutten. Nå må han komme snart altså. Vi venter i spenning. Håper du vil finne det mer morro å skrive om mammating etter hvert. Har så lyst å henge med.

    SvarSlett
  6. Joda du har vel lest riktig, tenker jeg. Må nesten si ifra om det ja. For om jeg ikke tar telefonen så tenker ALLE at fødselen er igang. Jævla irriterende :p

    Takk for det! Men dessverre laster jeg nå ned denne vampyrserien alle snakker om. "True Blood". Tenkte å gi den en sjangse siden det ikke er så mange sesonger å se. Håper barnet finner dagene like kjedelig som meg og bestemmer seg for action. Ha en fin natt og sov godt :-)

    SvarSlett
  7. Ååå så kjekt med ei lita jente :) Jeg og kjæresten er faktisk enige om jentenavn om vi får ei jenten når vi kommer så langt (litt tilfeldig egentlig at vi har funnet ut at vi er enige om det), men om vi ender opp med en gutt så blir han nok navneløs. Hehe, neida :)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)