lørdag, februar 12, 2011

Mat-restriksjoner...

Tenk å kunne spise akkurat det man vil! Da snakker vi ikke slankings eller allergi nei. De siste 10 månedene har jeg nemlig ikke kunnet spise hva som helst pga bebbisen i magen, og gjett om hjernen har fått med seg det..

Det eneste den har tenkt på har derfor naturlig nok vært mmmm..sushi..mmm..rødviiiin i store mengder..mmm..fersk mozarella og illeluktende oster, hirr!! Ifølge Helsedirektoratet kan man spise sushi når man er gravid, men jeg har aldri turt det likevel. Det er jo tross alt fisk i mye av sushien.

Da jeg slutta i jobb fikk jeg 2 flasker av en rødvin som heter Alamos av sjefen, og etter å ha sniffet på en av dem vi åpnet på julaften, har jeg hatt lyst å smake på den. Det skal jeg veldig snart! Men før den tid..grunnen til at jeg skrev dette innlegget; nemlig sushi. DET skal vi nemlig ha på mandag; Valentines vøtt. O'store glede!!


Haha; skrive et helt innlegg om at man skal ha sushi den og den dagen.. Ohoi. Det er definitivt de små gleder! Og apropos mat..en liten notis til meg og andre som bor i Bergensområdet: her er en veldig ok side med oversikt over restauranter: oregano.no


7 kommentarer:

  1. Så koselig at du er tilbake <3 savnet deg! Uff, er ikke noe godt når dem ikke sover. er det en grunn for det, luft? Håper hun finner ut at hun vil sove snart !;) hihi... Vet det er tungt nå som det står på, men du må bare tenke at det gir seg etterhvert, og at du en dag skal få sove hele natta igjen:)

    Kostymer ja, er heller ikke den som er så gla i prinsser å slikt, så vil ikke kle henne i det. men finner jeg ikke noe annet enn en kjole elrns så blir det nokk prinsesse, men satser på at jeg finner noe annet;) Skal ikke sy selv nei ... hehe..

    Ja skal legge ut bilde om jeg klipper meg, men vi får se hva som skjer, blir ikke med det første allefall :D

    SvarSlett
  2. Ah, jeg husker jeg hadde lyst på Baylies i ni mnd, hehe! Jeg spiste ellers alt mulig, unntatt spekemat og gravlaks. Kos dere på mandag!! :)

    SvarSlett
  3. Ei sånn side har vi her i Trondheim også;) Sushi blir bare bedre og bedre! Siste det tre ganger forrige måned, men i februar skal jeg jo ikke kjøpe mat ute, sooooooooooo. Spiste med min gravide venninne, man sier bare at man er gravid når man bestille og så tilretterlegger de! Hun fikk iallefall ikke tunfisken eller noe sånt;) Ellllers da? Hvordan er mamma livet?:D

    SvarSlett
  4. Du er sånn ca verdens snilleste, søteste da!! Savner deg viirkelig! Tusen takk for tips og gode ord ¤suss suss¤ håper du hadde en fin 1. morsdag!

    SvarSlett
  5. Sakarias sover nesten bare når han skal sove for natten. Det er som regel i ti tiden en gang og han sover til åtte-ni dagen etter. Enda med nattamming inkludert. Du kan jo trøste deg med at hun til slutt blir så trøtt at hun MÅ sove litt. Og det blir nok å gå bedre etterhvert. Det er tyngst i starten...

    SvarSlett
  6. Kunne skrevet en bok om hva jeg har og hadde lyst på :D Fårepølse f.eks, det kunne jeg jo ikke spise når jeg var pregnant. Nå bare hallo velkommen på skiven min. Gidder ikke spise noe annet i hele verden. Mmm! :) Og snart, snaaaaart skal jeg drikke baileys igjen. Å nom nom nom!

    SvarSlett
  7. Skjønner at du ikke vil legge ut bilder. :)
    Jeg er ikke så glad i sushi jeg... Prøver og prøver men! :P

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)