lørdag, september 04, 2010

Matblogg-anbefaling!

...Når jeg samtidig er inne på blogganbefalinger kan jeg jo nevne en blogg jeg nettopp har fått veldig sansen for! Mat er jo et emne som har steget høyt i sky (les: graaaviiid) som favoritt-ting å tenke på; f.eks som en gulrot når jeg sitter og leser. Være flink å lese ut artikkelen, så skal jeg lage meg en deilig nyristet brødskive (aller helst hjemmebakt for de er aller aller best) med skinke og ost på, nomnomnommm! Heldigvis har jeg enda ikke fått noe dille for kjempeusunne saker og ting (minus pittelitt kakao for tiden da..kremte krekst..).

Anyways, bloggen heter Trines mektige matblogg. Hun har nettopp skrevet et innlegg om hvilke oppskrifter som statistisk sett er mest populære på bloggen hennes; blant de er oreokake, gulrotkake og kanaripoteter. Alle er retter jeg har skrevet ned i min mentale liste over mat skråstrek snop jeg vil lage snart..For de andre bloggesjeler der ute som er matglade, enjoy!

Bilde av Oreokake, lånt fra Trines blogg.

12 kommentarer:

  1. Takk for tipset! Elsker matblogger, fantastiske når man ikke vet hva man skal lage til middag eller i selskaper! :)

    SvarSlett
  2. Fy søren. Vann i munnen as we speak. Ville gitt uhorvelig mye for en ørliten bit av deg kaka... Hvor langt på vei er du nå? :)

    SvarSlett
  3. Det er så herlig med slike sider! Man blir inspirert ti lage noe litt annet enn det samme gamle man alltid lager! Takk for tips!

    SvarSlett
  4. Jeg var i ganske stort sjokk over størrelsen selv når han kom på magen min. Skjønner fremdeles ikke at han har hatt plass og hvordan det har gått til. Han heter Sakarias. Daniel sitt valg egentlig, men det ser ut til å være bestemt. Klarer ikke finne noen navn som er fin nok... Det er veldig vanskelig.

    SvarSlett
  5. Sv: Haha, det hadde blitt tidenes dårligste blogg i såfall! Jeg er en helt elendig husmor!

    SvarSlett
  6. Si ifra når du har testa ut denne herligheten, da :) Også må du legge ut oppskrift slik at den kan få en hellig plass i den hjemmesnekra kokeboka mi. Hihi
    "Tannpleier Sivs Oreokake, godt for sjel og tenner"

    SvarSlett
  7. Sv: Ja, jeg har tenkt på det. Nå er jo alle oppskrifter jeg legger ut glutenfrie, men jeg burde nok kanskje være flinkere til å poengtere det:) Og kanskje generelt legge ut flere..?

    SvarSlett
  8. Sv: Ble inspirert av deg i går vet du;)

    SvarSlett
  9. SV: Ja, disse knekkebrødene blir laget overalt for tiden! Et ekstra pluss at de er såpass sunne! :)

    SvarSlett
  10. Det går kjempe bra. I natt var det litt slit. Han ville ha melk fra klokken tre til sju. Men han spiser godt og det er vel bra.

    Knurring vil det være i massevis. Men om det er svigers og familien på den sida er det best å bite det i seg. Jeg hadde vanskeligheter der, men klarte det fint. Men ja... verre med å gå fra han. Jeg holder vakt når han sover. Klarer ikke la være :p

    SvarSlett
  11. Å herregud... Oreokake... *sikle som Homer Simpson*

    SvarSlett
  12. Takk, takk! Den stinket voldsomt på slutten så vi er utrulig lykkelig for å ha den borte. Skjønner meg virkelig ikke på mennesker sin klistrer navlestrengen inn i babyalbumer. De råtner jo! Fytti... nei, lillemann sin ligger i den bleia og søppla. Heldigvis.

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)