tirsdag, april 06, 2010

Tilbake til hverdagen!

Da var påsken ferdig gitt! Den gikk som vanlig altfor altfor fort..sukk..Men! Har hatt en fin første skoledag etter ferien idag, og synes det nye emnet vi skal lære om virker helt kjempe! Vi skal ha om helsepsykologi; stress, sykefravær osv..Gleder meg faktisk masse til å ha lesedag imorgen *smiil!*. Dessuten blir det sannsynligvis første aerobic-timen på 2 uker imorgen..grøss!

Hadde oss en 5 dagers ferie på sørlandet hos mine kjære foreldre, og besøkte en del familie og venner. Deriblant en fetter og hans 3 små som jeg ikke har sett på..hmm..2 eller 3 år!! For ille..men sånn er det vel bare. Selve påskeaftenen og påskedagene hadde vi hjemme. Den ble for det meste tilbringt i sofaen med masse Burn Notice-episoder (vi har skikkelig dilla! Selv om den ikke engang er supergod, menmen.) og godteri fra påske-egget vi fikk av svigers. Måtte jo slappe av etter å ha blitt dullet med på sørlandet med masse god mat som stod klar på bordet! Bortskjemte, jada, hehe.

I forgårs fikk jeg vår-ånden i meg og plantet plenty med frø og knoller i potter inne. Gleder meg til å sette ut alt i ute-potter og plassere urteplanter inn i det brenn nye drivhuset vårt..hihi. Det er riktignok laget av plastikk, er 48 cm høyt og må forankres GODT så det ikke flagrer bort i vinden..Men det blir gøy å se om det fungerer! Det er tydeligvis ikke vår enda, med den fæle kalde vinden som brumler ute nå..men; jeg krysser fingre for at solen og varmen vi er lovet til helgen faktisk kommer. Til dess titter jeg en gang i blant på de fine blomstrene som spratt frem før påske:

Kaktus med blomster og sol på =vår..?


Siden jeg var liten har 17.mai betydd at det må kjøpes inn nye klær i anledningen. Derfor tuslet jeg meg inn på gode gamle H&M og beslagla et prøverom i sikkert 10-12 minutter. Resultatet ble ny treningsbukse (hull i den gamle..igjen!) og en kjole til en billig krone. Har sett lenge på denne kjolen og syntes at den er kjempefin, men aldri giddet å prøve. Den var fin på, men det blir nok et tynt svart belte i livet siden den har ganske mye stoff på sidene som jeg tror skal se litt ut som lommer (?). En hvit cardigan over, en liten flagg-sak på brystet og noen semi-tykke strømper så er den good-to-go!

Fine fine kjole på veggen der..


Siden min kjære sambo tror jeg leser på artikkel nå (pensum), så får jeg vel begynne med det. Etterpå blir det en Burn Notice-episode sannsynligvis med en tekopp i den oransje lanken min (selvbrunings-ulykke..kremt..). Det er herlig når uken begynner på tirsdag..tenk det; bare 3 dager igjen til helg!

3 kommentarer:

  1. Den kjolen er sååå fiiiiiin!!! Kjenner det klør langt utti fingertuppene etter en real shoppingrunde.. Dette sparemoduslivet suger virkelig balle, men prøver å tenke at leiligheten er viktigere enn skjorter og sommersko. Then again, jeg kan da ikke flagre rundt naken heller? Hihi, gleder meg til å se bilder av drivhuset ditt :-) Flirer litt her jeg sitter, tror ikke jeg kjenner noen med plantehus i hagen. Moro :)

    SvarSlett
  2. Så søt kjole!:)

    Gleder meg til å se drivhuset, det har jeg troen på! Burde kanskje få stumpen i gir med planting og sånt jeg også.. Hmmmm...

    Jeg skal straks trene for første gang på to uker - det ble visst en lang påskeferie i år! *Ops* Vi får krysse fingrene for hverandre;)

    SvarSlett
  3. Jeg har store planer om planting og såing hvert år, men våren er liksom ferdig før jeg får kommet i gang.

    Der vi bodde før, hadde vi en enorm hage, det var et helt prosjekt å komme i gang der ute, så jeg ble liksom helt matt av tanken på å begynne. Derfor ble det aldri noe med det, og den fine gamle hagen ble styggere og styggere. Og enda vanskeligere var det å ta tak i det. Der vi bor nå fins det INGEN bed, og bare litt plen - og jeg savner sånn å ha blomster. Så i år SKAL jeg plante i krukker og kar, det er så fiiint! :)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)