torsdag, april 15, 2010

Stakkars bloggen min

..som aldri blir oppdatert lengre! Eller sjeldent. Det skjer ganske lite for tiden; eller det vil si: jeg er veldig opptatt men det går mye i det samme nå..skole..sove..og sparke meg selv i rompen så jeg kommer meg på trening! Dessuten mangler jeg litt den store inspirasjonen til å skrive. Jaja; her kommer litt av hva som har foregått i casaen de siste ukene!

Pinnekjøtt-laging, hirr! Det føltes nesten litt galt å spise pinnekjøtt etter påsken. Rettelse; for meg føles det galt å spise julemat utenom jul! Det er jo det som gjør julematen så spesiell-at den serveres en gang i året. Fusk! Men godt var det! Insisterte på å ta bilde av kjøttet mens solstrålene tittet inn..akk..



Gjett om jeg er EKSTATISK over alle de 3 soldagene vi har hatt?? Fram med hammocken og grillen sier jeg bare! Det har jo ikke vært den voldsomme varmen enda må jeg innrømme, men det var virkelig fint å sitte å lese om stress-teori; under et teppe i en gyngende hammock med sola i fleisen..

Har nesten mistet tellingen på hvor mange ganger vi har vært på Plantasjen og Mesterhagen nå..Lommeboken har svidd seg grovt, men det var verdt det. May it rest in peace en stund nå! En plante jeg har ønsket meg veldig lenge, var en blå Hortensia til å ha i vinduskarmen. Vi har en ute også, men den trenger å slikke sol en stund før den blir fin. Kjøpte også noen nye eggeskallshvite blomsterkrukker til nykommeren og resten av arsenalet med planter vi har.

Fine, fine Hortensiaen..


Lovte bilder av "drivhuset" vårt, hihi; og her er det sammen med de nyplantede rosene, skaugummen og en Rhododenron vi skal plante en eller annen plass. Også Marve da..søte pusen. De firkantede krukkene er også en av nyinvesteringene fra Plantasjen. Falt helt for dem, og de skal vare i minst 50 år, så dyre som de var, mehh..



Kan ikke la drivhuset stå ute om natten med alt planteriet i enda, siden det dessverre er fare for frost. Derfor taes alt ut og inn iløpet av dagen. Minus idag; siden det er meldt regn. Her har jeg plantet masse saker og ting; gressløk, chili, basilikum, oregano, noen flotte blomsterløk jeg ikke husker hva heter i farten, karse og timian. Gudene må vite om alt kommer til å spire og gro; men det er gøy å gjøre et forsøk!

En liten klåos-øpp


Så det er det jeg tutler med om dagen, ved siden av studier og diverse..Hehe, dette er blitt rene husmorsbloggen. Men, må innrømme at det er utrolig gøy å endelig kunne ha plass til å plante ting og noen kroner i lommeboken til å kjøpe frø med..Så får vi se om alt jeg har plantet vil spire da..Krysser fingrene for soool..til alle over hele landet! Og kanskje litt fralands-vind..for ikke å få aske i øynene.

9 kommentarer:

  1. I dag er det halvgrått her. Men det er sikkert like greit! Jeg ble så brent i går at kroppen neppe hadde hatt godt av mer sol i dag:p

    Jeg er litt forelsket i drivhuset deres, hehe. Så lite og søtt!!

    Mmmm, pinnekjøtt! Det har jeg ikke spist på halvannet år=/

    SvarSlett
  2. Så morro med drivhus. ) Jeg har også svidd lommeboken litt de siste dagene, men det er pga tur til New York... Pengene får lett ben å gå på der gitt...

    SvarSlett
  3. Tror sånne blogger forstår seg på rolige perioder! :) Koselig å se hva du har drevet med i det siste uansett da!

    SvarSlett
  4. Så koselig med planting..! Jeg her ENDA ikke kommet i gang. Grem.

    SvarSlett
  5. Sv: Hehe, det kunne fort vært meg! Jeg har sett sånn ut flere ganger. Men i og med at mamma har hatt føflekkkreft og jeg har en god del føflekker selv, så har jeg til slutt tatt til vettet. Trodde bare ikke man trengte å smøre seg i april..

    SvarSlett
  6. SV: Ja NY var bra. :) Du får prøve komme deg dit. Og skoene var jeg supergla for. Ble et par Christian Louboutin sko også, men det har jeg ikke turdt å blogge om, for pappa leser bloggen min, og han kommer til å få anfall om han får med seg at jeg har kjøpt ikke mindre enn to par designersko på en og samme tur. hihi... :)

    SvarSlett
  7. Wiii, nå blei jeg vel glad, hipp hurra, for Siv har blogga :) Fantastisk gøy å se plantehiet ditt!! Det er jo max sjarmerende, og skal si du har investert i masse krydderfrø :o) Blir moro å følge utviklingen der i gården. Heldige du som har spist pinnekjøtt :) Synes godt man kan spise pinnekjøtt any time of the year, men ribba, den kan godt være forbeholdt jul. Holder plenty med én gang i året, spør du meg ;) Tusen takk for linker + at du nevnte Ugly Betty!! Skal straks begynne å laste ned, må bare finne ut sånn ca hvor jeg hoppet av sist :-) Også kommer det jo ny Greys episode i morra, er jo ingen sak å være syk ;)

    SvarSlett
  8. SV: Ja jeg angrer ikke på studentlivet. Det var ganske bra. Hehe. Masse nye venner, og mange late morgener. (shit - sa jeg det høyt... Hehe) Men av og til så river jeg meg litt i håret over de store avdragene lånekassen vil ha vs motviljen jobben min har til å gi meg litt (mer) ekstra i måneden :) Hadde kommet godt med, iallefall i månedene februar, mai, august og november. :D

    SvarSlett
  9. Ja, stas med en blogg man kommer inn på i alle fall! Er bildene for små, mener du? Jeg valgte største størrelsen, men skal se om jeg får de ennå større! Mye man må fikse på en ny blogg, og nå har til og med funnet ut hvordan jeg får overskrift, haha! ;)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)