mandag, juli 16, 2007

En solskinnsdag...


Når det nå knapt har vært sol på eks antall uker trekker jeg fram mine mange psykologiske forsvarsmekanismer
.
Det er nemlig helt normalt å gjøre når man har lumske, draps-fremkallende tanker inni hodet sitt eller bare trenger en tilfredsstillende forklaring på det uforklarlige. Som når man ligger på dødsleiet og plutselig finner ut at man skal bli religiøs..Det er jo faktisk kjempelurt jo! Det skal jeg selv gjøre når jeg kommer så langt. Men er ikke helt sikker på hvilken retning jeg skal ta enda...islam..neh..kristendom..neh..hinduisme kanskje..? Det hørtes sånn tålig greit ut ja! Kunne godt tenke meg å bli født på ny. Nå må ikke den sarte religiøse sjel ta seg for nær av mine (tastatur) pennetrekk. Jeg respekterer deg fremdeles, selv om jeg synes det er rart med religion. Opium. Det er faktisk like rart som at jeg har underlivskrem under øyet mitt i tastende stund. Visse ting skal man bare ikke spørre spørsmål om.

Så nå sitter jeg å funderer ut positive årsaker til det jævlige været vi har. Bare for å kunne føle meg litt bedre.

  1. Det regner fordi det er huggorm-år. Dette gjør at huggormen drukner og dreper litt færre små barn enn vanlige huggorm-år. Barn er våre arvtakere og fremtidige forsøplere av Tellus, så dem trenger vi.

  2. Regnet regner seg ferdig slik at vi skal få masse sol i august. For da trenger vi jo sol, for da er ferien ferdig. Vi blir gladere av sol, og dermed blir ikke depresjonen like dyp når vi atter tar til med skole og jobb. Logisk.

  3. Regnet er et skalkeskjul for vesenene fra rommet som lander i havet og som har tenkt å ta over jorden om nøyaktig 10, 25 år. Det så jeg nemlig på tv. Og dette er positivt (for de som ikke skjønte det) fordi romvesenene sannsynligvis har en måte å lage god-vær på for oss, sånn at når vi slaver ute (pyramide-bygging, bygging av teleportere osv) har vi hvertfall godt vær!

  4. Regnet gir vann (1). Vann er liv. Og livet er som vi vet flott...Ergo; jo mer det regner jo flottere blir livet!

  5. Regn gir vann (2). I vann kan vi lære å svømme. Hadde det ikke funnest vann kunne vi ikke lært å svømme! Logisk som bare det!

  6. Regn gjør at man kan gjøre inne-ting uten å få dårlig samvittighet. Kort sagt: Kino ikveld ja! Harry Potter and the order of the phoenix that is :-D
Dronning Sonja har danset regndansen, og venter på resultatet.



I det tastende nå må jeg jo innrømme at jeg blir litt mer positiv til det dårlige været bare av å lese mine 6 gode grunner. Det fins helt sikkert uendelig mange flere punkter, men jeg har ikke tid til å sitte ved skjermen lengre! Jeg må ut å danse regndansen. Oppfordrer alle 2 lesere jeg har (?) til det samme!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)