tirsdag, desember 26, 2006

123spill


Hva gjorde vi før internettets alder??
I disse jobbende tider jeg er inne i nå, er det en stor trøst å sette seg ned å spille litt 123spill på dagbladet.no når jeg står opp, samtidig som jeg nyter frokosten. Fniser litt av de merkverdige spillene som fins der ute. Noen er mer logiske enn andre, mens andre skal man tydeligvis ikke fatte alt av. For eksempel "Kawa". Rare spillet...


Favorittene mine hittil er:
-De forskjellige versjonene av "Grow" hvor man skal velge alternativer å fylle på en kube eller et egg osv og se hvilken effekt det får. Trenger ikke mye hjernekapasitet for å spille dette, så det passer godt etter en fetere tungtfordøyelig middag a la jul.


-Det irriterende "Orbit". Kom til level 8, hvor jeg bestemte meg for å slutte av.
-"Gateway". Dette er et ulogisk-logisk nusselig kort spill med lego-menner og damer. Og min rare hjerne forstod konseptet!

-"Makos". Enda et ganske hjernetomt spill man blir avhengig av! Spilte mye av det i sommer.
-"Submachine". Her skal man finne deler og ting og tang, og komme seg ut. Gøyalt så lenge det varer...

I tillegg fant jeg nettopp et meget aktuelt spill å spille ; "Die Anstalt". Bare navnet tiltaler meg ganske mye, da tysk er et stygt men morsomt språk.. Det handler om en institusjon for psykiatrisk behandling av ubalanserte kosedyr. Du har et arsenal av forskjellige behandlingsmetoder for å kurere pasientene, og det gjelder å velge riktig..fantastisk konsept! Og jeg nerder meg atter videre...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)