tirsdag, oktober 04, 2011

SKVULP!

Ingenting er mer tradisjon her til lands enn å klage på været. Derfor føler jeg meg unnskyldt når jeg sier at i natt var jeg redd taket skulle flyge av! Det har huffet, blåst og styrtregnet natten gjennom. Idag da vi stod opp så SKVULPET det fra varmepumpa! Iiiiiiik! Fikk den ny ifjor (eller var det forfjor?), og varmepumper er dyre saker. Så nå skal de som installerte ringes og pirkes litt på skulderen...


Alle husets beboere glodde på varmepumpen da de stod opp idag morges. Sånn her så Lina ut:

Marvepus skjønte ikke helt hva som foregikk..

Og husets mamma så sånn her ut. Fine, elskede varmepumpen er syk!

10 kommentarer:

  1. HAHA! Ja fy flate det blåste inatt! Jeg så for meg at kaninene kom til å flyge til helsike. Men de sto der like fint idag :D Men uff håper varmepumpen fikser seg, de er jo svin dyr! Skal jo ikke skje at de plutselig skvulper? Pirk de på BEGGE skuldrene!!

    SvarSlett
  2. Hahah du kan nå få meg til å le du! Men det høres virkelig ikke bra ut da. Er det forsikring på sånt? Har ei stående om du trenger jeg, blokka her er nemlig freda så jeg fikk pent ikke forandre noe på fasaden, selv om boksen ikke vil blitt synlig ute på verandaen..

    SvarSlett
  3. Hahaha!
    Uff, det er jo slettes ikke noe å le av. Beklager. Varmepumper er alvorlige saker, men du er nå engang morsom i måten å skrive på ;) Ta deg en sjokolade og lat som problemet ikke eksisterer, om så bare en liten stund :D Og så håper jeg at det løser seg raskt og billig.

    SvarSlett
  4. hehe,morsomme bilder:)det blåste noe innmari mye i natt og hele dag.

    SvarSlett
  5. Nå skal jeg imponere deg. Det som skvulper i varmepumpen din, er mest sannsynlig kondens. Du har kanskje stilt den automatisk inn på en bestemt temperatur, også ikke justert den selv om det blir varmere i rommet? Da vil varmepumpen din (deres) bli en effektiv air conditioner, som pumper KALD luft ut.

    Selv om du IKKE har gjort dette, kan det blotte temperaturfallet ute, som sikkert har rammet dere også i det siste, føre til kondens i varmepumpen. Dette skal EGENTLIG renne ut via en egnet utgang, men det er ikke alle varmepumper som har denne exiten for overskuddsvann. Så da kommer det enten plaskende ut der det finner en sjøl, eller så blir det liggende inni.

    Så, fortell meg om jeg fikk rett, da! ;)

    SvarSlett
  6. Oh, ikke noe kjekt ! Ønsker meg varmepumpe, uten så mye skvulp :P

    SvarSlett
  7. eg trur eg må være den einaste so faktisk like dette høstveret ;)

    SvarSlett
  8. Oi! Drittvær her også, så vi venter på montering av vår varmepumpe, forhåpentligvis i løpet av den neste uka. (Og håper ikke vår heller skvulper???) Haha, høres ikke helt riktig ut nei. Kanskje ringe de som leverer merket å høre om de har vært ute for det før? :P Kan jo være "typisk" feil som de vet hva de skal gjøre med? :)

    SvarSlett
  9. Mariann: Jeg er imponert over din kunnskap om varmepumper! Men; vi har ikke hatt pujmpen på..det har egentlig vært varmt nok her i det siste! Problemet er at det har regnet og blåst noe helt grønnjæv… de siste dagene. Argh! Vi begynnte å høre skvulpelyden mer og mer jo mer det regnet, så vi la to og to sammen ;-) Har åpnet den opp litt, men vi kan ikke se noe..Men kanskje det er et rom for overskuddsvann som du sier..? Vi hører ikke skvulpinga lenger nå, så kanskje den har en sånn exit..? *klø seg i kvinneskjegget* Det er IVT nordic converter vi har forresten. Min kjære var ute å tok på mer silikon der vannet nok har kommet inn.Tenker vi setter pumpen på om noen dager (håpe at vannet tørker..), og ser hva som skjer :-D Forresten, har ikke fått noen addresse jeg kan sende gevinsten din til :-)

    SvarSlett
  10. Haha, priceless! Håper både Linda, Marve og du får en varm høst! Sånt tull kan vi ikke ha noe av!!

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)