onsdag, oktober 05, 2011

Kongen er fallen

Kong Sensommer er definitivt nå fallen, og Kong Høst har overtatt hele kongeriket. Sesongens nye ullklær er forlengst lagt pent på vent i skapene og venter bare på at temperaturen skal dette ned i knestående. Det har den forresten gjort, siden det nå er 9 grader her..

Til helgen står høstforberedende sysler i høysetet. Krukker skal tømmes, vaskes og lagres. Stakkars krukkene som etter gårsdagens og forgårsdagens huffende, puffende vindkrefter, så seg slagen og la seg ned på bakken med et DUNK!
Vår elskede varmepumpe som jeg skrev om i forrige innlegg, har vi fremdeles ikke turt å sette på. Får man vann på elektriske ting må jo strømmen være av. En stund. Til vannet forhåpentligvis tørker..Eller; kanskje det er som Mariann skrev, et rom til overskuddsvann inni den, og kanskje det fins en gang hvor vannet går ut..? Vi krysser uansett fingrer og tær. Hvis den hoster og harker når vi setter den på, så er det uansett bare å ringe å klage og forlange reperasjon. Vi installerte ikke selv, og mannen som gjorde det må sannsynligvis ha lagt for lite silikon rundt røret som kommer ut på husveggen, selv om det ser helt fint ut. Det vitner jo om hvor heftig været har vært. Menmen; det ordner seg nok!

Har dere sett det bildet der en pusekatt spaserer, mens en masse politihund-schäfere står pent på rekke og ser på..? Jeg føler dette bildet er litt i samme leien; langtidsvarsel for her hvor vi bor:
Driver yr.no gjøn med meg tro..? Grillen mangler nemlig ett lag med murpuss foran og bak før den er ferdig, så jeg håperhåperhåper været blir bra!! Kong Vinter får ikke lov til å komme før det...

5 kommentarer:

  1. Jeg synes høsten er ei så fin tid, den må bare komme skikkelig i gang først. Vind og kald guff er ikke så herlig, men solstråler og fine farger er så koselig!

    SvarSlett
  2. Ja det er helt ufattelig! Storm og en milliard mm nedbør og en ensom liten Lørdag med fint vær som står og smiler. Jeg kjenner jeg har vanskelig for å tro på den Lørdagen hehe :D

    SvarSlett
  3. Ja,høsten har virkelig kommet nå for fullt.
    SV;Supert at du blir med på giveawayen!! Kjenner igjen det at ting kan gå litt fort i svingene.=)

    // Datteren til irwin har blitt stor ja. samme med sønnen!

    SvarSlett
  4. Her uler kulingen rundt hushjørnene! :/ Håper det ordner seg med varmepumpen!

    SvarSlett
  5. ★MK★: Jeg synes også høsten kan være knallfin...

    Men hælsikke da! Til nå har det med varmepumpa skjedd..Vi har ikke turt å trykke den på enda, så vi vet ikke om den er død eller levende. Håper på det siste.

    Pluss at blomsterpotta mi til 600 kr KNUSTE. Aaaaargh! Og kanskje det verste av alt: 50% av barkduken vi la i skråningen vår er blåst halvveis av. Noe som kommer til å føre til at vi fjerner all duken og duk-festedingser, for jeg orker ikke legge den på atter og atter igjen (bark oppå den er uaktuelt). Dermed går over 2000 kr oppi..vel..vinden! Tilsammen altså: tap på foreløpig 2600. Jeg velger å ta det med semi-godt humør, høhø ;-)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)