lørdag, juni 11, 2011

En dag i Linas liv

Lina spurte og masteThea om å skrive hvordan hennes dag så ut. Det gjorde Thea så gjerne og dermed måtte jo også Lina skrive litt om sin egen dag! Selv om det nå er helg, så er jo dagene relativt like for lille-frøkna..(minus igår; da hadde hun besøk av drømmegutten sin Benjamin. Søteste, tøffeste Benjamin, hjertesukk!), så her er altså Linas dag i et nøtteskall! Vel, dag og dag. Lina vil liksågodt ta med natten også hun:


Halv ett natt til idag våknet jeg på MITT EGET ROM (hvor jeg nylig flyttet inn!!). Lukk ætt de fåotåos!

My crib.. med ultraluksus prinsessemadrass!

Fikk endelig gardiner og anti-lys-persienner på rommet mitt:

Denne saken hadde mamma da hun var liten:

Når jeg blir større skal jeg lære både engelsk og spansk!

Vel, halv ett altså våkna jeg...Bable bable, gurgl gurgl!! ropte jeg i babycallen og stirret søtt inn i kamera som henger over sengen min. Mamma våknet med et rykk. Årrrh..satse på at hun sover videre..satse på at hun sover videre..pliiis tenkte mamma, egoistisk og soveglad som hun er. Men nix; jeg ville ha halv-ett-snacksen min!! Mamma stod derfor opp for å varme en flaske Nan. Entusiastisk laget hun til 150 ml. Liksom jeg spiser det, teite mamma..Omsider kom mamma med flasken (det var da fryktelig så lang tid du skulle bruke da!! bjeffet jeg litt da hun kom inn på rommet mitt). 70 ml holdt plenty nok for meg, og etterpå ville jeg sove..sooooveee så godt i min egen seng på mitt eget rom. Jeg er så stor jente nemlig. Dessuten sover både jeg og mamma bedre da..

Halv 5 igjen synes jeg det var på tide med en ny snacks. Jeg foreslår at du drar fram puppen din mamma, må jo ha litt sånn også av og til..også er det jo litt kos..bablet jeg til henne. Så sagt så gjort. Jeg har nemlig mamma i min hule hånd, muhaha! Da jeg ikke ville ha mer latet jeg som jeg sov, for å jage mamma ut av rommet mitt. Med smokken godt plassert og kosekluten på hodet sovnet jeg enda 3 timer, til halv 8. Å, så godt jeg sover på eget rom! Da var det også nok, og jeg ville kose litt med mamma i foreldre-senga. Pappa hadde vondt i ryggen, så han flyttet seg ut på sofaen. Må hvine og skravle litt inn i øret til mamma om morgenen, sånn at hun skal våkne ordentlig, så derfor gjorde jeg det. Ti over 8 gikk mamma på badet for å ta på klær og noe greier. Jeg lå og breiet meg i senga, siklet litt på lakenene og sånt. Plutselig kom pappa løpende og hadde fått metallflis i fingeren stakkars, så mamma måtte lete huset rundt etter en nål. Fryktelig lang tid brukte hun (dårlig service mamma!!), men omsider kom jeg meg opp på stellebordet. Ren body fikk jeg, siden den jeg brukte igår hadde endel matsøl på seg. Litt svinn og alt det der...pyttsann.

Tid for frokost! Mamma prøvde å tvinge i meg Nan, men jeg ville bare ha 20 ml. Resten stappet hun oppi grøten min. Jeg spiste litt for å være snill, men lot resten være igjen. Frokost er oppskrytt. Jeg ville heller bæsje! Mamma forstod at hun hadde gitt meg for lite svisker i det siste, da jeg presset og presset til ansiktet mitt ble rødt. Hnnnnng!! Du må lage mer sviskemos mamma, og gi meg det hver dag, comprende?! Den hjemmelagde er nemlig bedre enn Nestle sin. Må visst mølje det inn i hodet hennes for at hun skal forstå det... Noen skjeer med svisker etterpå var plutselig klokka nesten halv 10! Jeg måtte jo skifte bleie og sove jo! Så da ble det sånn. Måtte bare prate litt først, og mamma måtte riste litt i vognen jeg sover i før jeg plutselig............Zzzzz...!

Tror mamma har rett i det hun sier om at søvn avler søvn, for jeg sov helt til 12!! Mamma fikk helt dånedimpen, men jeg bare lo. Kanskje skjønte hun det endelig, dette med sviskene, for hun kom drassende med en skål til lunsj. Eller..bare et halvt glass da, men det får gå for denne gangen. Hun ble tilgitt da jeg fikk smake noe helt nytt; blåbærpure! Det var knallgodt og jeg bare mmmmm! Er så gøy hver gang jeg får smake på nye ting..Hun prøvde seg også på grøt med blåbær i etterpå, men der meldte jeg pass. Jeg er ikke så storspist av meg nemlig. Get it, mamma? Get it?? ...Også bæsjet jeg litt til.

Etter Mikkel Rev var sunget og bæsjebleien skiftet var klokka plutselig 13, og jeg fikk endelig boltre meg litt i min fantastiske ROSA gym. Se!

Mamma vil fortsatt ikke legge ut bilde av meg på nettet, sorrysorry, men hvis du spør fryktelig pent skal hun vurdere å sende deg bilde. Kanskje. Jeg er nemlig ufattelig søt. Så søt at jeg smiler fra øre til øre når jeg ser meg selv i speilet. Pena! ...Mamma er også i speilet, men hun er liksom..old news!

Klokka 14 dro vi på handlesenteret. Jeg sovnet som vanlig rett før vi var framme, og tror du ikke mamma presterte å vekke meg da hun skulle løfte meg opp fra bilstolen og ned i vogna?? Amatør. Tilga henne da hun kjøpte pæremos til meg. Den gleeeder jeg meg til å smake! Også kjøpte hun store smekker, aner ikke hvorfor det!? Det er jo HUN som søler når jeg spiser. På bilturen hjem igjen var jeg trøtt, men hadde ikke lyst å sove. Mamma lo av meg da jeg satt og laget mmmhh..mmmh..mmmh-lyder. Makan til frekkhet. Klokka 16 (endelig!) fikk jeg mat igjen. Mamma prøvde igjen å tylle i meg Nan. Der tok hun gremmelig feil, for det ville ikke jeg ha. Da ble det grøt istedet. Og svisker til dessert. Jeg spiste masssse, og var litt stolt over meg selv. Etterpå fikk jeg øve meg på å drikke vann fra tutekoppen min. 30ml drakk jeg. Jeg liker vann. Det er rart. Også kan man bade i det. Apropos bade, så måtte mamma bade meg etter jeg bæsja. Satt på fanget til mamma gjorde jeg, også hnnnng!!

Mams og paps puttet meg i vognen klokka 17. Ut i finværet DA liksom. Somlepaver. Jeg sovnet liksågodt jeg, og våknet 1740. Ikke fullt oppladet, men fin i form. Det skulle ikke vare så lenge, for jeg er litt kveldstrøtt. Gjett om det er kjedelig det! Det er jo da alt det gøye som mam og pap ser på tv begynner..Grem!! Så jeg ble trøtt bare av å ligge 5 minutter å leke i gymmen min jeg. Ikke var det gøy å vente på kvelds heller. Fikk kvelds mye tidligere idag enn jeg pleier. 18.00! Mamma synes jeg maste sånn..skjønner ikke. Risgrøt med banansmak og hold deg fast...SVISKER til dessert. Mamma har nok skjønt greia nå. Jeg ble så glad at jeg bæsjet for 4. gang idag jeg. Selv om klokka bare er 19, må jeg si god natt, for jeg ble så vanvittig trøtt av all bleieskiftinga, badinga og skiftinga av klær idag..urk. Men først skal jeg ligge med tærne i været litt og stirre inn i kameraet på mamma og kaste av meg dyna et par ganger sånn at mams og paps kommer og sier natta igjen..Man får ikke mer gøy enn man lager selv. Natta til dere!


Lille knotten vår gikk altså og la seg allerede klokka 19 idag..pleier være 20. Lurer på når hun våkner imorgen da..brrr..Dessuten pleier det max være 2 bæsjebleier pr. dag, så der ble jeg litt overrasket over dagens prestasjoner gitt. Nå er det kebab, rødvin, snop og "Predators" på oss voksne. God helg!!

8 kommentarer:

  1. Hihi, så nydelig! :) God helg til både voksne og barn! :)

    SvarSlett
  2. LINA!!! Vi har lik babygym!!! :D Jeg elsker den ... Uglen? Som spiller flue og fule-lyd. Den er kul. Og alle ranglene. I like! Smask och kram från Thea!

    SvarSlett
  3. Takk for latteren. Utrolig koselig å lese. Så utrolig tøff du er som tør å gi svisker så mange ganger på dagen da! Send meg gjerne bilder på email.. pliiiiiiiiiiiiiiiiis!!!
    Hilsen Katrine :)

    SvarSlett
  4. Nååh så fint! Får håpe prinsessa fortsetter å trives etter hvert som hun vokser der inne;)

    SvarSlett
  5. Hehe - det er et hardt liv de lever disse små :) Gleder meg til det blir min tur til å stelle og stulle for en liten prins eller prinsesse :)

    SvarSlett
  6. FIRE ganger! Shit! :P Jammen styrer lille Lina livet deres, hihi ;) Kjekt å lese det fra lille Linas perspektiv ;)

    SV: Ja, jeg har midlertidlig fylling. Synes det er litt uetisk av dem å la meg vente så lenge med å få den ut. Dumme tannlegen og tannlegedamen! Hrmph! :P

    SvarSlett
  7. For et fantastisk innlegg:D Og altså, jeg vil veldig gjerne se dette nydelige vesenet! *Blafre med øyevippene og smile søtt*

    SvarSlett
  8. Jeg leste dette innlegget for lenge siden, men nå satt jeg her og scrollet på bloggen din, og måtte bare si at jeg likte det kjempegodt! :) Herlig skrevet! :)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)