fredag, april 23, 2010

Våren stresser ikke

Det er litt utrolig hvordan en liten ting kan gjøre en så glad.. Ikke at jeg var i dårlig humør igår, men jeg kjente et lite rush av lykke da jeg spaserte forbi en park hvor små, rosa blomster hadde knoppet seg ut på noen trær. Det nærmer seg mai! Sånne små ting å glede seg over er nesten obligatorisk nå; ikke SNØ som i dagens tilfelle:

Selv rosene får frysninger når de kikker ut på nysnøen på verandaen (og hammocken vi la ned igår fordi det blåste heftig)



Jeg vil ha sette-ut-de-hælsikkest-tunge-blomsterkrukkene-å-ikke-ta-de-inn-igjen-om-kvelden-pga-frostfare-vær! -Da var det jo bra at hele min verden ble pittelitt omrokkert igår, da foreleseren vår sa at løfteteknikk er tull. Man trenger altså ikke løfte med beina; det er ikke farlig å løfte med ryggen så lenge man varierer! Man blir dessuten sterk i ryggen. Ergo skal jeg fra nå av løfte med ryggen så det står etter, hehe. Mange rare ting man kan lære av forskning gitt..

Mandag til torsdag neste uke betyr hjemme-eksamen..Derfor sitter jeg idag og plundrer med temaer som stress og helsepsykologi. Stress er bare bra for deg! Visste du det..? Hvertfall så lenge det ikke blir vedvarende over lengre tid; det er da det kan gi helseplager. Stress er et misforstått begrep gitt..man tenker jo noe negativt med en gang man hører det. Men tenker man seg litt om kan en jo lure litt på om man hadde giddet å lese til eksamen hvis man ikke var stresset av ønsket eller kravet om å gjøre det bra..? Uten stress står verden og en selv stille. Bare husk å legge det fra deg når du legger deg om kvelden. Til jul ønsker jeg meg politikere som stresser litt mer..eventuelt nye brilleglass i de rosa brillene mine. Tror sannelig jeg har en filosofisk morgen idag, hehe..

Om 8-9 timer er det helg!
Før den tid skal det; som vanlig, leses en del og dessuten står husvasken for tur. Muh. I helgen får vi besøk av en liten en; min samboers niese. Så da krysser jeg fingrene for fiiint vær så vi kan være ute litt mer denne gangen. God helg!!

5 kommentarer:

  1. Nå er det 1t45min til helg for min del! Jippi! Og da skal jeg legge stresset igjen ved døra. Ikke at jeg stresser så masse egentlig. Har roet seg litt ned for helga allerede. Deilig :)

    SvarSlett
  2. Stress er ikke bare bra, nei..:p

    Iiiiiiiiiik, har snøen lagt seg hos deg? Shit.. Her snødde det i fem minutter på onsdag, men gudskjelov uten å legge seg. *Grøss*

    SvarSlett
  3. Stress er vel ikke utelukkende bra, men man trenger nok å bli piska litt rundt noen ganger! :) Vi krysser for sol! Good helg!

    SvarSlett
  4. Jeg fungerer ikke annet enn under press :P Det verste som skjer meg er at jeg har god tid, da får jeg ikke gjort noe :)

    Håper du har det fint! :)

    SvarSlett
  5. Anonym9:11 p.m.

    Ikke farlig med litt stress.Bare sunt med litt raskt blodomløp fra tid til annen.

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)