søndag, september 24, 2006

Postkort fra Reisende Tante Siv


Jeg er mett!
Har vært i 80-års-feiring til min kjære bestemor. Der var det koldtbord, masse familie jeg aldri engang har sett før som jeg ikke ante hvem var og hva hette, kaffi og kage, en dikt-lesende bestemor (hun leste opp et dikt på mange mange vers som hun kunne heeelt utenat! Og de sier gamle er glemske du liksom!) , masse barn som maste etter is; og min kusine og jeg som slo til med en egen-produsert sang som var helt sann! Særlig det med tråden fikk vi vite..hehe..min bestemor vet å banne når ting ikke går som de skal, og kan få yngre mennesker til å måpe! Her er noen få vers av ikke så mange ( fordi min kusine og jeg skulle ut på drekka-fæst):


"Esters fødselsdag" (mel. "Bamses fødselsdag")

1) I Lyngdal skulle være fest for Ester har blitt 80. Vi feirer det med brask og bram med hele denne slekta. Gode gamle bestemor, fyller 80 år i år, hei hurra for bestemor som er så snill og god!

2) Om dagene du strikker og du syr til alles glede, men når du mister tråden får vi høre om din vrede! Nordlandsk temperament du har, oj oj oj, da blir du gal!! Hei hurra for bestemor som er så snill og god!

3) Du styrer og du stresser og du er i fyr og flamme. På kalde kvelder tar du sherry for å holde varme. I din yngre ungdomstid, danset hele nattes tid. Hei hurra for bestemor som er snill og god!

++

Nå bærer det igjen tilbake til fine, våte Bergen og videre studier. Det er nesten skummelt, men jeg må vel innrømme at jeg liker Lyngdal mye mye bedre enn jeg gjorde da jeg faktisk bodde der. Det kommer til og med snart vinmonopol der!! Kanskje jeg flytter tilbake når jeg blir stor jente..? Hvem vet!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)