onsdag, juli 13, 2011

Hipp hurra i anledning 6 måneder!

Idag er den godeste Lina nemlig et halvt år! Trodde aldri jeg kom til å si det (eller skrive det?), men tiden har gått utrolig fort. Hvertfall når jeg ser tilbake. Kanskje minus de 3 første månedene; kolikkmånedene... *grøsse*..

For anledningen fikk hun 3 nye smokker. Sånn 6-mnd-smokker. Trodde hun skulle bli kjempekry; liksom en milepæl for henne, men hun spyttet den rett ut igjen. Var visst litt for store for småtta enda! Hun er ikke så liten sånn egentlig tror jeg, sånn apropos. På 6-mnd-kontrollen i forrige uke var hun blitt 7120 g og 66,6 cm lang. -Symbolsk tall, siden hun er direkte skummel for tiden. Hun driver og kravler rundt i stuen som bare det nå. Vurderer å lime isopor på alle skumle overflater, så hun ikke skal dulte borti på sin ville ferd gjennom rommet, hehe..!

For anledningen har hun også blitt litt forkjølet. Stakars liten..Hun har vært det en gang før, da hun var 2-3 mnd. Håper virkelig det går over fort. Hun sover mye dårligere for tiden, og tror bittelitt tett nese kan ha noe med det å gjøre. Hvis det blir verre må vi begynne med flere forkjølelsestiltak enn bare å heve senge-enden. Lillejenta må bli frisk snart igjen, og helst til hun skal reise på sin første ferie til det blide sørland. Gleder meg kjempemye til å vise henne frem (showoff, høhø) til venner og familie! Hun har blant annet 2 oldemødre som nok vil ta en titt..

For anledningen; og også fordi jeg skulle ta et gøyalt 6-mnd-bilde, lot jeg henne få leke med grøtskåla si etter hun var ferdig med å spise. Det endte med at hele hånda hennes klasket seg nedi grøtrestene og riktig koste seg før den endte på bordet og smurte grøten godt utover.. Man får det jo ikke gøyere enn man lager selv var unnskyldningen hennes. Jaja..

For anledningen stilte sola opp med skinn og litt varme, så vi har sittet og gynget i hammocken. Kost litt og sånt. Og snakket om hvor utrolig lyst hun har på huske! Hvorfor kjøpte ikke mamma en sånn til henne på 6-måneders-dagen liksom? Hrmpff! Hun prøvde nemlig en hos farmor og farfar og det synes hun var kjempemoro, så nå vil hun ha en hjemme også. Jaja, sånn går nå dagan våre.

8 kommentarer:

  1. Hehe - søtt med sånne små. Forstår godt at du gleder deg til å vise henne frem :)
    Visste forresten ikke at det fantes forskjellige størrelser på tutter. Alt man må lære når man får små mennesker i hus altså... Hehe. Heldigvis har jeg en mann som har vært gjennom det før. Det er betryggende. :)

    SvarSlett
  2. 6 måneder, det er stort det! :D Det er helt utrolig hvor mye de faktisk utvikler seg på de månedene, men jammen er det fint å se, kan jeg tenke meg! :D

    SvarSlett
  3. Hurra for Lina! Det føles sikkert som det har gått veldig fort. Husker vel knapt livet før hun kom;) Jeg lurer på om du kunne skrive litt om hvem hun er lik? Siden du ikke har bilder og slik så blir jeg veldig nysgjerrig på hva du selv tenker. Hvem sier folk hun ligner på og hva ser du selv er likt deg? Hva med oppførselen? Hvem er hun likest til sins?=)

    SvarSlett
  4. Et halvt år er en milepæl! Det har skjedd mye de første seks månedene, og det vil fortsette å skje mye. Så det er bare å notere:) Ha en fortsatt fin sommer - jeg er innom i ny og ne.

    SvarSlett
  5. Rart hvor fort tiden går :) Må være utrolig gøy å følge din lille baby og se henne lære nytt for hver dag :) Håper det blir min tur også en gang :)

    SvarSlett
  6. Ooo happy halvårsdag PLUSS en uke :D Grøsse, skumle kanter. Vi har jo en pipe midt i rommet her med stein, bare å streife borti de er jo vondt i mange minutter. Jeg pønsker hver dag hva i pokker jeg skal polstre den med når den tid kommer. Thea ligger bare og humper på gulvet enda og snurrer i ring, så har ikke det problemet HELT enda :P

    Og forresten, grøt på bodret ja. Thea GNAGER på bordkanten hun med grøt i kjeften. Også på glassbord, væry isi tu klin! No! Snufs, ville se bilde av Lina!! :D

    SvarSlett
  7. Gratulere til hun ;)
    Tiden går så utrolig fort. Føler selv at det bare er noen uker siden Aaron ble født, men så har det faktisk gått nesten 4 måneder ;)

    SvarSlett
  8. Hipp hurra!! :)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)