torsdag, mai 16, 2013

Vinter ble til vår

Litt nytt fra vår kant! Masteroppgaven min er nå historie, og jeg kan skryte av å ha en master i "helsefremmende arbeid og helsepsykologi". Jobbsøking er i full gang, og i tillegg ligger det en liten tanke om doktorgrad og lurer i hodet...En 4-årig dr.grad er isåfall lønnet, og det kan jeg være hæppi med. Har savnet det å skrive, og det er litt av grunnen til dette ekstreeemt sjeldne blogginnlegget!

Siden sist jeg skrev har det skjedd litt nytt. Vi har solgt huset og flyttet inn til..hold deg fast..svigermor og svigerfar! Hihi..De har en hybel i huset sitt som vi har fått låne fram til vi finner oss hus. Hus vokser ikke på trær i det området vi gjerne vil ha hus i, men målet vårt er å flytte innen året er omme. Da tror jeg Lina kommer til å savne sin farmor og farfar og resten av fæmilien som bor nesten rett ved siden av. Vi er reine generasjonsfamilien nå, hehe.

Men Lina ja. Hun vokser som et uvær og er blitt en liten skjønning. Stort sett hvertfall. Vi har hatt et par ekstrem-selvstendighets-perioder, men akkurat denne uken er vi inne i en fin periode, hihi. Tennene har alle 20 sprettet opp, og hva mer? Jo, hun har jo skiftet barnehage...Fra en barnehage med 200 barn til en med..svimlende elleve! Og når tvilling-kusinene hennes begynner der til høsten utgjør familien vår nesten en tredjedel av hele barnehagen, hehe.

Hva har du i ovnen da? Ikke noe beibis hvertfall, det skal være sikkert..(Har dere vært på IKEA i det siste forresten? Det har jeg, og tror 50 % av hunnkjønna der var gravide. Reirbygging, var det det du sa?) Bildet er altså av meg mens jeg venter spent på at bunnen til årets 17. maikake skal bli ferdig. Som jeg insisterte på å bake. Svigermor gjorde et ganske bra forsøk på å skjule bekymringene da jeg sa jeg kunne lage den. Meeen jeg tror det skal gå bra jeg. Oppskriften finner du her, og det er altså en sjokoladekake med hermetisert pære, jordbær og krem i mellomlaget, og sjokoladeglasur, jordbær, blåbær og krem på toppen. Ideelt skal den se sånn ut, ifølge Trine:


Ønsker alle en god 17. maifeiring!!

4 kommentarer:

  1. Tenker likt vi da! Jeg har også lyst til å skrive dr.grad ;) Og jeg har ikke en gang tenkt på at det er lønnet nå, haha. Fjern! Hva ønsker du mest å jobbe med/som? Vet så lite om slikte tittler jeg! Kjempegøy at du innom her. Har tenkt på deg, men trodde ikke at det ville skje, så har ikke mast pga det! Og ble den god? Så helt sinnsyk ut iallefall! Her ble det mini pavlovas med limekrem, mmmm=) Ååh kan du ikke sende meg et bilde av Lina en dag?;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tenkte heller ikke på det, før en venninne av meg gjorde meg oppmerksom på det! :-D Vel, blir det til at jeg tar en drgrad, så blir det forsker jeg blir. Vil helst jobbe med forskning på ernæring, trening eller sosiale relasjoner..Mye man kan gjøre!

      Joda, kaka ble god den! Men den var aller best dagen etter ;-) Er sinnssykt mektig!! Mini Pavlovas hørtes ikke dumt ut.

      Nja, bilde..hmm.. ;-)

      Slett
  2. Åj - ikke fått med meg den oppdateringen der gitt. Moro å høre litt fra deg igjen. Høres ut som det er mye som er skjedd siden sist.
    Den kaka så skikkelig god ut. Når jeg slutter å amme en gang i fremtiden, og kan prøve ut litt mer mat uten å bekymre meg i hjel om jeg gir baby mageknip med påfølgende søvnløse netter, så skal det prøves ut en del i bakeveien ja. :-)

    SvarSlett
  3. OJJJJ sent svar.. men joda.. sophia har faktisk ikke jekslene bakerst, så kanskje det er noe på gang der, men ... hun har jo aldri vært glad i å sove alene, så vi prøver oss frem. Akkurat nå fungerer det å fortelle henne at jeg kommer å sjekker om hun har det bra, og så sovner hun, men det fungerer ikke midt på natta og merk deg at det ikke fungerer lengre om en uke eller to, for sånne mirakelgreier fungerer aldri lenge for oss. ;)

    UANSETT.. største grunnen til å svare.. barnebøker! Joda, her går det mest i engelsk, mye på grunn av prisen på bøkene, men også fordi at jeg det meste holder meg til klassikerne på norsk, som jeg selv vokste opp med. Albert Åberg er en hit hos Sophia, spesielt den om han og Milla, selv om jeg synes den er sånn litt tvilsom egentlig (må jentene være som guttene for at de ikke skal være kjipe egentlig?!!). Ellers er det en serie om en liten kanin av Stephanie Blake som Sophia synes er morsom. Vi har en som heter BÆSJ og en som heter Babyfjott. Lillesøsterserien var også populær da vi var på biblioteket her om dagen, så de kan være verdt å sjekke ut! De har forresten 50% på ALT på ark.no i DAG mellom klokken seks og tolv så hvis du skal investere i bøker kan det være verdt å sjekke. ;) Håper dere finner noe å kose dere med! :)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)