onsdag, april 20, 2011

Barnerom i regnbuens farger...

Kanskje litt tidlig enda å lage til barnerommet til Lina, men jeg er allerede i gang! Tenkte vel og lenge og surfet masse etter inspirasjon før jeg bestemte meg. Ville ha noe som ikke var rosa all the way, og helst mye farger, men ikke så det tar nattesøvnen helt..hehe. Valget falt på en regnbue-vegg! Skatten (Lina) skal ligge i enden av den, hehe..

Tror mannen jeg kjøpte maling av trodde jeg var sprø, som skulle ha alle de forskjellige fargene. Det er jo nemlig ROGGBIF det! Jeg slapp unna med å kun kjøpe rødt, gult, grønt, hvitt, mørkeblå og himmelblå..Dermed blir det litt blanding av farger for å lage oransje, en lysere blå og indigo og fiolett. Tror jeg dropper indigoen..tror neppe Lina bryr seg masse om den lille detaljen :-D

Den himmelblå ble rullet på først, over nesten hele veggen minus der hvor jeg hadde brukt maskeringstape for å tegne opp regnbuen. Gikk så fint atte. Deretter kom den litt mer tidkrevende biten..maskeringstape er godt å ha gitt! Taper først opp, for deretter å male. Blir myyye tape å dra av etterpå. Masse rot og søl blir det også:



...Så langt har jeg kommet til grønn! Nettkjøpte noen skyer også, fra kidsparadise.no, som jeg synes gjorde det litt ekstra morsomt. Veggen ser ut som en kvikklunsj har lagt seg over den.

Kobling
I hjørnet hvor skyene daler nedover, skal det stå en kommode. Over den skal noen fine, lilla bokstaver med navnet hennes på klistres opp, tenkte jeg. De er fra lilleprinsen.no. Omtrent sånn her ser de ut:

I andre enden skal som sagt skatten ligge. På veggen over sengen skal jeg ha et sommerfuglspeil fra kidsparadise, og endel fargerike sommerfugler i nylon bestilt fra The butterfly grove, blant annet denne her:

Tror det blir mægafint! Eller håper hvertfall. Tenk at kreativiteten kunne blomstre sånn, selv om ammetåka ikke har sluppet taket enda, hihi..!

5 kommentarer:

  1. Åå, så fint det blir! Ser for meg at det blir godt å sove i et så koselig rom! :)

    SvarSlett
  2. Det både ser og hører kjempeflott ut!! Skal si du er kreativ. Morsomt å ha noe å pusle med kan jeg tenke meg! :)

    SvarSlett
  3. Jeg blir så glad av barnerom! Så fulle av farger og liv, sprer glede og håp bare man ser inn døra synes jeg. og så masse søte detaljer!! Me like :D

    SvarSlett
  4. Så koselig :D Har faktisk akkurat vasket, fikset å ordnet på rommet til Nathalie :D For å være helt ærlig, så synes jeg ikke det er for tidlig å lage barnerom! :D Barn fortjener sin egen plass, uansett om de ikke legger merke til detaljer enda,så trives de! Nathalie var ikke gammel før hun trengte sin egen plass, av og til skreik hun helt til jeg la henne i sengen sin på sitt eget rom, der lå hun å så på ting å tang fra senga, koste seg å bare var helt alene! :) Noe å tenke på!

    SvarSlett
  5. Alt bra med dere?

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)