lørdag, november 06, 2010

Nøstebarn babylue..sånn ish..

Egentlig tror jeg Mini allerede har nok luer, både inne- og uteluer. Likevel kunne jeg ikke dy meg for å prøve å strikke en selv, siden jeg hadde oppskrift på babyluen fra Nøstebarn. Man strikker den i sikk sakk, og jeg var temmelig skeptisk store deler av den herlig korte tiden det tok å strikke luen..(ble litt lei etter teppet som jeg brukte flere måneder på; takket være fordi jeg måtte bestille nytt garn på nett hele to ganger..dyyyrt teppe, argh). Sånn her ble den seendes ut da jeg var ferdig med den..kan dette bli en LUE???



(Oj, prosit! Marve sitter på en stol i tastende øyeblikk, ser ut på kaldværet og NYSER. Stakkars pus er forkjølet; for andre gang i år. Vaksine neste..)

Som du kanskje skjønte skal luen monteres som det heter. Jeg bøyer meg i støvet for garnstudio.com som har noen supre illustrasjoner og videoer for den som ikke er stødig i strikketeknikker..

Men oppskrifta må jo være gal. Det kan jo ikke være meg som strikker feil, det kan det ikke. Den ble nemlig littebitt merkelig i fasong. Også ble den litt stor i forhold til at jeg brukte oppskriften som skulle være nyfødt fram til 6mnd-alder. Jepp. Oppskriften må definitivt være feil. Men bruke den uansett; det skal hun. Jeg kan nemlig bare knytte den fast under haken hennes..problem solved!


Noen andre som har prøvd å strikke samme luen..?

3 kommentarer:

  1. Det er HELT KLART oppskriften det er noe feil med, det er der alltid;)

    SvarSlett
  2. Haha, du er så nydelig! Synes du er flink jeg! Dårlig gjort å legge ut dumme oppskrifter... :P

    SvarSlett
  3. Hehehe! Du, jeg klarte ikke strikke en firkanta firkant engang, da vi skulle lage lappeteppe på ungdomsskolen. Den ble.. eh.. båtformet, hehe. Så jeg syns du er dritflink!! :)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)